Gatunki kaw (single origin)

Tu można dzielić się informacjami na temat parzenia kawy, rodzajów, smaku...
juji
zagląda od święta

Gatunki kaw (single origin)

Postautor: juji » pt 26 paź 2007, 15:22

Szukałem długo i znalazłem tylko jeden temat o kawach jednogatunkowy, znacznie więcej jest tematów o mieszankach, a że ja wolę jednogatunkowe (lubię wiedzieć co piję, a i taniej jest) dlatego stwierdziłem, że otworzę ten temat. Jestem początkującym kawoszem, dopiero zaczynam wędrówkę po gatunkach kawy. W tej chwili w swoich zasobach mam Arabice Sidamo (Etiopia). I muszę powiedzieć, że mile się rozczarowałem. Nie lubię kaw kwaśnych, znaczy nie wracam do kawiarni gdzie takową piłem. Natomiast tutaj kwaskowatość nie przeszkadza tak jak tam. Jest takim podkreśleniem, nie burzy reszty odczuwalnych smaków. Wyraźnie odczuwana w momencie połykania kawy. Zapewne taka różnica jest spowodowana świeżością kawy. W kawiarniach na pewno nie są to kawy palone 24 godziny przed spożyciem. Chociaż muszę powiedzieć że 3 dni po paleniu kawa smakuje mi bardziej niż w dniu palenia. Jak spróbuję następnych gatunków to napiszę. Was też proszę o to, bo kiedyś jak chciałem jakiś informacji o gatunkach to były tylko posty na temat mieszanek.

skarbimirek
stale zagląda do filiżanki
Sprzęt: nie mam

Re: Gatunki kaw (single origin)

Postautor: skarbimirek » pt 03 lut 2012, 12:18

Witam,
A ja przy okazji tego wątku chciałbym tylko zapytać o jedną rzecz.
czy kawy jednogatunkowe w porównaniu z mieszankami na prawdę wypadają tak słabo w parzeniu w ekspresie wysokociśnieniowym ?
Czy z mocno palonej jednogatunkowej arabiki nie sposób przyrządzić pyszne espresso?
Jak to jest? Kupując ekspres jesteśmy skazani na kupowanie tylko i wyłącznie mieszanek?
Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?

Pozdrawiam;)

Awatar użytkownika
Jogi
S Z A M A N
S Z A M A N

Postautor: Jogi » pt 03 lut 2012, 12:23

O jejku. Pół forum jest o tym. Dla niektórych naprawdę pyszne espresso jest tylko z jednogatunkowych. :D