Jura: trwałość, serwis, gwarancja, konserwacja

kicur
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 460
Rejestracja: wt 14 cze 2005, 18:53

Jura: trwałość, serwis, gwarancja, konserwacja

Postautor: kicur » sob 20 lis 2010, 13:18

Mam od mniej więcej roku ww. ekspres.
W dziale menu, gdzie jest opcja INFO podglądu ile kaw zrobił ekspres (jakieś niewiele ponad 2000), jest taki słupek/kwadraciki. Z instrukcji wynika, że to czas "do konserwacji"... i tyle. Co to znaczy i ile kosztuje?
Bo jak mniemam to wychodzi na to, że przy ok. 5000 zrobionych kaw "coś"(!) trzeba będzie zrobić. Czy ktoś wie co?
I czemu są dwa osobne słupki przy pozycji "filtr" i "clean"? Dwie konserwacje będą...?
Jaka jest w ogóle trwałość tych modeli (mniej więcej)? Kupiony niby na firmę (wiadomo: koszty), ale użytkowany w domu. Inna sprawa, że kupiony od takiej firmy, co to kupiła go bodajże w Media (czy innym "Saturnie"), ale z uwagi że im ktoś ponoć wytłumaczył, że "do robienia 50 kaw dziennie, to się taki sprzęt za bardzo nie nadaje" - odsprzedali (na fakturę oczywiście) mi :)
Rozumiem, że gwarancja na podstawie mojej faktury biegnie od dnia zakupu przez 2 lata, tak?
Pytam, bo jest taka dziwna czasami sprawa: jak włączę ekspres, rozgrzeje się, wypłucze. Potem przełączam na "pianę" i tradycyjnie w tym momencie "zazgrzyta" (coś tam się poruszy). No i to "zgrzytanie" zrobiło się w ostatnim czasie jakieś inne: bardzo piskliwe, jakby coś o coś obcierało... nie wiem jak to opisać, ale jest zgoła inne niż było. Z tym że... NIE zawsze tak jest: raz jest, a raz nie. Co to - psuje się? Jura...? :shock:
Jeśli ktoś się orientuje, to proszę o odpowiedzi: miałem już kiedyś Krupsa Orchestro (ok!), potem krótko była Nivona 710 (dziękuję, postoję).
Używam filtrów i tabletek Jury, dbam o sprzęt jak instrukcja i komunikaty przykazują.
Chciałbym, aby sprzęt służył jak najdłużej (bo i tani to on specjalnie jakoś niestety jak to Jura - nie był) - no i interesuje mnie trwałość, awaryjność i koszty eksploatacji (konserwacji).

Awatar użytkownika
piovit
Consigliere
Consigliere
Posty: 1469
Rejestracja: śr 01 paź 2008, 22:56
Sprzęt: La SCALA Eroica/
MAZZER Super Jolly/ GENEcafe/
INTELLIGENTSIA BCOE/KELLERAN Espresso Blend/Prażenia własne.
Lokalizacja: Kraków

Re: Jura J5: trwałość a serwis i konserwacja (serwisowa?) i

Postautor: piovit » sob 20 lis 2010, 13:46

Rozumiem, że gwarancja na podstawie mojej faktury biegnie od dnia zakupu przez 2 lata, tak?.
Jeśli zakup był na firmę, a nie osobę prywatną to już masz po gwarancji. ( gwarancja 24 miesiące, dla firm niestety tylko 12 i nieważne że używasz go w domu i ma na liczniku tylko 2000 kaw)
Co to - psuje się? Jura...? :shock:
Wszystko się psuje, Jury też. Tyle, że statystycznie rzadziej niż inne. Ale u Ciebie nie widać oznak usterki, być może wystarczy go przesmarować.

kicur
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 460
Rejestracja: wt 14 cze 2005, 18:53

Re: Jura J5: trwałość a serwis i konserwacja (serwisowa?) i

Postautor: kicur » sob 20 lis 2010, 13:50

Nie - przerabiałem temat PRZED zakupem w polskiej centrali Jury: nigdzie nie ma zapisu, że jak na firmę, to tylko rok. Są 2 lata gwarancji NIEZALEŻNIE na kogo zakupiony ekspres.
I nawet jeśli(?) to się aktualnie zmieniło, to obowiązują zasady z momentu zakupu.

Awatar użytkownika
piovit
Consigliere
Consigliere
Posty: 1469
Rejestracja: śr 01 paź 2008, 22:56
Sprzęt: La SCALA Eroica/
MAZZER Super Jolly/ GENEcafe/
INTELLIGENTSIA BCOE/KELLERAN Espresso Blend/Prażenia własne.
Lokalizacja: Kraków

Postautor: piovit » sob 20 lis 2010, 13:58

Tym lepiej dla Ciebie. Skoro jest na gwarancji, to oddaj go do Jury, opisz objawy. Być może cos się zaczyna dziać. Przy diagnozowaniu powinni go profilaktycznie odkamienić i przesmarować. Jak skończy Ci się gwarancja, a rzeczywiście coś zaczyna szwankować, to na bezpłatną naprawę może być za późno.

kicur
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 460
Rejestracja: wt 14 cze 2005, 18:53

Postautor: kicur » sob 20 lis 2010, 14:40

To akurat wiem - jednak to nie są odpowiedzi na moje pytania.
A do serwisu mi się nie śpieszy jakoś bardzo (choć oczywiście do nich pewnie zawitam - jak będę umiał pokazać "usterkę"), bo mam daleko.

Awatar użytkownika
plastus333
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 95
Rejestracja: ndz 24 paź 2010, 15:00

Postautor: plastus333 » ndz 21 lis 2010, 22:38

Co do gwarancji, to maja ją Ci co to kupili w sklepie dla idiotów. Ty chyba już nie masz. Zapobiegawczo poprosiłbym o kserko faktury wystawionej przez sklep dla idiotów i z takową (+karta gwarancyjna) udałbym się jak już coś do nich. W karcie gwarancyjnej stoi, że po 7000 jest przegląd. Wiem, że "Jura zaleca bla bal, bla, wymianę modułu" Z tego co sobie przypominam to to chyba było tam najdroższe ale dawno to czytałem i nie wiem gdzie... na ebay.de moduły chodzą po gdzieś chyba po 200PLN ale to używane "funkiel nówki nieśmigane", to nie wiem ile nowy... No i ten pasek postępu przy kawach to do 7tys odlicza. Natomiast paski przy "clean" i "flirt" pokazują Ci status od do najbliższego czyszczenia tabletką i od do najbliższej wymiany filtra:)

edit: o moje biedne nogi:) pierwsze łyżwy w tym sezonie, a się zmachałem jak świnia:)

kicur
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 460
Rejestracja: wt 14 cze 2005, 18:53

Postautor: kicur » ndz 21 lis 2010, 22:43

Ale rozeznając temat przed zakupem nie mówiłem gdzie kupiony ekspres - inaczej: GDZIE ktoś widział jakikolwiek zapis Jury, że inne są warunki dla firm a inne prywatnie? Nic takiego nigdzie nie widziałem - jak ktoś widział, niech wskaże. Jak nie ma - to nie ma o czym mówić.
A przy tym przeglądzie po 7000 to Jura automatycznie wymienia moduł czy jak? Bo tyle to po 3 latach zrobi.

Awatar użytkownika
plastus333
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 95
Rejestracja: ndz 24 paź 2010, 15:00

Postautor: plastus333 » ndz 21 lis 2010, 23:18

Nie ma różnicy firma czy dom. STOP. Gwarancja jest ważna z fakturą zakupu od autoryzowanego dystrybutora. STOP.
A co do modułu, jak będziesz go regularnie czyścił to i pierdyliard kaw zaparzy:) no i raczej wątpliwym jest, żeby agenci Jury zrobili Ci wjazd na chatę i krzyknęli: "Stój, kuchnia felek!! To już 7 tys, nie masz prawa robić więcej kaw. Właśnie teraz wymienimy Ci moduł, automatycznie, właśnie tak.":P Jak 7000 wybije przed końcem gwarancji to sam musisz zawieźć czy wysłać ekspres na ten przegląd bo Ci gwarancja przepadnie, a jak po gwarancji wybije 7000 to tylko dbać o ekspres i patrzeć kiedy na liczniku pokaże się pierdyliard kaw:) a no i jak już będzie pierdyliard to właśnie wtedy moduł się wysypie i pokaże się "błąd 8":) dobry jestem, nie?:D

kicur
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 460
Rejestracja: wt 14 cze 2005, 18:53

Postautor: kicur » ndz 21 lis 2010, 23:21

Tak - oraz bardzo rzeczowy i kulturalny.
Pierdyliard razy.

Awatar użytkownika
plastus333
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 95
Rejestracja: ndz 24 paź 2010, 15:00

Postautor: plastus333 » ndz 21 lis 2010, 23:30

i skromny, ale nie przesadzaj już bo się czerwienię;) przepraszam, mam nadzieje, że nie uraziłem bezpośredniością;) czasami rzucam głupie teksty ale ja prosty człowiek ze wsi jestem więc... ;)
Tak serio, korzystaj z ekspresu puki działa. Co do tych skrzypień niestety nie pomogę bo nie wiem co to może być, ja takiego czegoś nigdy nie miałem. Ale zastanawiam się teraz czy już gdzieś nie było takiego wątku. Spróbuj poszukać "usterka jura" na forum a może znajdziesz, coś mi się kojarzy jakbym coś takiego czytał... Gdzieś bije dzwon ale nie wiadomo, w którym kościele. Pozdr

edit: pierdyliard to mój ulubiony liczebnik nieokreślony;)

edit2: gwarancja 2 lata biegnie od daty zakupu ale w sklepie dla idiotów.
Ostatnio zmieniony ndz 21 lis 2010, 23:37 przez plastus333, łącznie zmieniany 1 raz.

zbignes
Consigliere
Consigliere
Posty: 1776
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 15:58
Sprzęt: ...

Postautor: zbignes » ndz 21 lis 2010, 23:36

Jak sobie radzisz z czyszczeniem?(moduł zaparzający), nie mam na myśli czyszczenia wywoływanego z menu.

Awatar użytkownika
plastus333
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 95
Rejestracja: ndz 24 paź 2010, 15:00

Postautor: plastus333 » pn 22 lis 2010, 0:04

Jestem taki trochę dłubacz i jakoś mi się udało rozebrać zaraz jak kupiłem:) z perypetiami oczywiście:P ludwikiem i szczoteczką do zębów wymyłem część po części, przesmarowałem o-ringi wazeliną, chciałem je wymienić bo takie już trochę parchate ale bardziej chciałem się napić kawy:) od pół roku tylko tabletkami czyszczę i wszystko hula:)

na pierwszej stronie jest wątek o konserwacji modułu... przy czym w Jurze bez rozkręcania to nic z tego:/ pozdr

zbignes
Consigliere
Consigliere
Posty: 1776
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 15:58
Sprzęt: ...

Postautor: zbignes » pn 22 lis 2010, 0:11

Jak w najbliższym czasie zajrzysz do środka to podziel się wrażeniami. Osobiście nie używałem Jury i nie wypowiadam się w jej kontekście ale ponoć do wenętrza powinno się regularnie zaglądać(opinia serwisanta Jury, czy obiektywna? Nie wiem ale warto sprawdzić).

kicur
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 460
Rejestracja: wt 14 cze 2005, 18:53

Postautor: kicur » pn 22 lis 2010, 8:07

Wyjąć moduł dało się tylko w posiadanej onegdaj Nivonie - wyjmowałem, czyściłem, ale ona że tak powiem żywotności długiej nie miała.
W Jurze tak jak w Krupsie kiedyś - nie da się (w bezingerencyjny sposób). Czyszczę więc tabletkami jak producent przykazał.
Urażony nie jestem, ale po prostu to nie do końca były odpowiedzi na moje pytania.
I dalej nie rozumiem - i powtórzę to pierdyliard razy :lol: - i nie znajduję uzasadnienia, że w jednym sklepie gwarancja taka, a w drugim siaka. Akurat temat jest mi znany (gwarancji ogólnie) i nie ma żadnych podstaw prawnych ku temu. A jak są - to niech je ktoś wskaże, poza suchą informacją, że "tak ponoć jest".

biomj
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 kwie 2010, 13:58
Lokalizacja: 3miasto

Postautor: biomj » pn 22 lis 2010, 12:29

Zasady gwarancji (okres, ew. ograniczenia itp.) okresla PRODUCENT i musi to być zapisane w karcie gwarancyjnej. Nie czytałeś warunków gwarancji? Sklep nie ma tu nic do gadania czy okreslania.
Gwarancja jest ważna tylko wraz z dowodem zakupu (myślę, że tutaj tym dowodem jest faktura z MM lub S-n czy innego sklepu handlujacego wyrobami Jury) ) i jej czas plynie oczywiscie od daty pierwszego zakupu.

A co innego jest odpowiedzialność sprzedawcy: w przypadku zakupu przez "zwykłego" konsumenta regulują to zapisy ustawy o szczegółnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. W przypadku zakupu na firmę w.w. ustawa nie ma zastosowania. Regulują to odrębne przepisy.


Wróć do „Ekspresy automatyczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości