Jura ENA 7

menard
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 38
Rejestracja: ndz 14 lut 2010, 12:40
Lokalizacja: rzeszów

Postautor: menard » czw 25 mar 2010, 21:54

Ja nawet jestem pewna, ze nie ma zadnej gwarancji :lol: Napisałam drugi post, zeby mi wyjasnili dokładnie kto serwisuje sprzęt w Polsce i czy na pewno jest polska instrukcja obsługi i ciszaaaa jak makiem zasiał. Nikt nie odpisał :lol: :lol: Z ciekawosci wysłałam niedawno zapytanie o sam zakup Eny z konta męża i :shock: odpisali po 15. minutach. zwyczajnie na niewygodne dla siebie tematy nie odpisuja, wniosek jest prosty szkoda zawracac sobie nimi głowy. Jak bede chciała ekspres bez gwarancji to sobie sprowadze z Niemiec za 620 euro a to znacznie taniej niz ich 2944zł

PS. chodzi o sklep rtvmax

Awatar użytkownika
kawcio
S Z A M A N
S Z A M A N
Posty: 3474
Rejestracja: czw 25 gru 2008, 0:22
Sprzęt: VibiemmeHX|M4D|RB
Santos#4|Porlex
Hario[FP/V60/TCA-2]
Aeropress|Clever|CM-6A
Bialetti Dama
Gene Cafe
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kawcio » sob 27 mar 2010, 14:03

Jeśli ekspres jest sprowadzony z Niemiec, kupiony w sklepie poza granicą Polski to nie znaczy, że nie posiada gwarancji. Wręcz przeciwnie posiada gwarancję i nieraz jej warunki są korzystniejsze od Polskich ze względu na panujące tam standardy. Oczywiście nie jest sprzęt zwykle naprawiany przez Polaków, ale Niemcy czy Włosi mają, wcale nie gorszych specjalistów niż my, a rynek takich automatów pewnie 2 albo 5 razy większy niż u nas i większe przez to doświadczenie.
Drip: Ethiopian Shegole Limu | Bolivian Finca Espinoza
Espresso: Black Dog | Flower King

Awatar użytkownika
Iadurobros
Consigliere
Consigliere
Posty: 1019
Rejestracja: pn 27 mar 2006, 12:34
Lokalizacja: Radom

Postautor: Iadurobros » sob 27 mar 2010, 15:06

Ale jesli kupi urządzenie z rynku Niemieckiego z Polskim paragonem to nikt nie będzie chciał go naprawić w ramach gwarancji, inaczej będzie jak zakupi w Niemczech i tam bez problemu go i naprawi - paragon, jako dowód zakupu.
c\_/ Marfisa
>>>> Baby Dose Red <<<<

menard
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 38
Rejestracja: ndz 14 lut 2010, 12:40
Lokalizacja: rzeszów

Postautor: menard » sob 27 mar 2010, 17:33

Kawcio mam wrazenie ,że jakby ta gwarancja była to panowie ze sklepu by napisali. W pierwszym mailu pominęli kwestię dyskretnym milczeniem :lol: na drugiego (dotyczacego tylko gwarancji) nie raczyli wcale odpowiedziec :lol:

Awatar użytkownika
Anda
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 33
Rejestracja: pt 11 gru 2009, 19:57

Postautor: Anda » sob 27 mar 2010, 18:21

Kilka lat temu kupilam jakis sprzet w Niemczech. Od razu mi powiedzieli, ze gwarancja obejmuje wszystkie kraje, w ktorych firma swoje produkty sprzedaje.

Awatar użytkownika
kawcio
S Z A M A N
S Z A M A N
Posty: 3474
Rejestracja: czw 25 gru 2008, 0:22
Sprzęt: VibiemmeHX|M4D|RB
Santos#4|Porlex
Hario[FP/V60/TCA-2]
Aeropress|Clever|CM-6A
Bialetti Dama
Gene Cafe
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kawcio » sob 27 mar 2010, 21:22

Kawcio mam wrazenie ,że jakby ta gwarancja była to panowie ze sklepu by napisali.
Gwarancja jest na pewno i działa na terenie kraju w którym sprzęt jest nabyty, o to mi chodziło, w przeciwnym razie jest to jawne łamanie prawa.

Jeśli się kupiło jakiś produkt to nie znaczy, że z Jurą będzie tak samo, zależy to konkretnie od danego producenta i być może także linii produktowej.
Drip: Ethiopian Shegole Limu | Bolivian Finca Espinoza
Espresso: Black Dog | Flower King

Awatar użytkownika
mcmc
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 165
Rejestracja: czw 10 wrz 2009, 13:20
Lokalizacja: Torun/Slupsk

Postautor: mcmc » ndz 28 mar 2010, 10:20

Kawcio, o jakim łamaniu prawa mówisz?

Awatar użytkownika
kawcio
S Z A M A N
S Z A M A N
Posty: 3474
Rejestracja: czw 25 gru 2008, 0:22
Sprzęt: VibiemmeHX|M4D|RB
Santos#4|Porlex
Hario[FP/V60/TCA-2]
Aeropress|Clever|CM-6A
Bialetti Dama
Gene Cafe
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kawcio » ndz 28 mar 2010, 12:21

Chodzi mi o sprzedaż takiego nowego sprzętu na terenie UE bez gwarancji
Drip: Ethiopian Shegole Limu | Bolivian Finca Espinoza
Espresso: Black Dog | Flower King

Awatar użytkownika
mcmc
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 165
Rejestracja: czw 10 wrz 2009, 13:20
Lokalizacja: Torun/Slupsk

Postautor: mcmc » ndz 28 mar 2010, 12:30

Gwarancja nie jest obowiązkowa na terenie UE.

Nie ma obowiązku sprzedawania jakiegokolwiek sprzętu z gwarancją, żaden przepis tego nie wymaga.

Awatar użytkownika
kawcio
S Z A M A N
S Z A M A N
Posty: 3474
Rejestracja: czw 25 gru 2008, 0:22
Sprzęt: VibiemmeHX|M4D|RB
Santos#4|Porlex
Hario[FP/V60/TCA-2]
Aeropress|Clever|CM-6A
Bialetti Dama
Gene Cafe
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kawcio » ndz 28 mar 2010, 12:42

Przepraszam zatem za niewiedzę, byłem przekonany ze jest inaczej i jeszcze przebadam temat, możesz wrzucić jakieś źródło?
Drip: Ethiopian Shegole Limu | Bolivian Finca Espinoza
Espresso: Black Dog | Flower King

Awatar użytkownika
mcmc
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 165
Rejestracja: czw 10 wrz 2009, 13:20
Lokalizacja: Torun/Slupsk

Postautor: mcmc » ndz 28 mar 2010, 12:47

Kawcio, nie mogę. Skoro przepis prawny nie istnieje, to nie mogę go wskazać, prawda?

Zasada jest taka - za sprzedany towar odpowiada sprzedawca (zgodność towaru z umową, na podstawie Ustawy z dn. 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej... --> tekst łatwo znaleźć w internecie).

Gwarancja ma wyłącznie charakter dodatkowy i jest zobowiązaniem producenta lub importera.
Konsument ma wybór czy korzysta z gwarancji czy z odpowiedzialności sprzedawcy.

Przenosząc powyższe na kanwę omawianej sprawy --> w przypadku zakupu ENA7 od przedsiębiorcy, który nabył ją poza granicami RP (nie z oficjalnej dystrybucji), w przypadku awarii urządzenia, odpowiedzialność ponosi sprzedawca.

e200
zagląda od święta
Posty: 19
Rejestracja: śr 18 lis 2009, 17:27
Lokalizacja: krakow

Postautor: e200 » pn 29 mar 2010, 11:33

W jakim sklepie niemieckim widziales ja za 620Euro

menard
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 38
Rejestracja: ndz 14 lut 2010, 12:40
Lokalizacja: rzeszów

Postautor: menard » wt 30 mar 2010, 8:05

e200 to była jakas promocja a w jakim sklepie to ci napisze w piatek jak córka na świeta przyjedzie. Jak szukałam ekspresu to ona się orientowała i dzwoniła do mnie, ze moze mi kupic ene7 za 620 euro tyle wiem.

e200
zagląda od święta
Posty: 19
Rejestracja: śr 18 lis 2009, 17:27
Lokalizacja: krakow

Postautor: e200 » wt 30 mar 2010, 16:14

Witam menard
Pozwolilem sobie na wyslnie wiadomosci na PW

maupa
Posty: 4
Rejestracja: wt 16 lis 2010, 13:33

Postautor: maupa » wt 16 lis 2010, 13:57

Rozważam kupno Jury Ena 5 albo 7. Nie mogę jednak znaleźć informacji, które zapewne zdecydują o wyborze któregoś z nich. Może ktoś z Was pomoże mi i udzieli odpowiedzi na moje pytania?

Bardzo zależy mi na funkcji samodzielnego włączania się ekspresu, tj. możliwości zaprogramowania urządzenia tak aby włączyło się o określonej godzinie i zaparzyło kawę. Czy któryś z wyżej wymienionych modeli posiada taką funkcję?

Jakie rodzaje kaw mogę wykonać za pomocą tych modeli? Myślę tu o cappuccino, latte itp. Cappuccino na pewno ale jak z resztą?

Jeszcze raz bardzo proszę o informacje.[/list]


Wróć do „Ekspresy automatyczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości